paprika-318208_1920

Papryka pomarańczowa

Papryka to jedno z najpopularniejszych i najchętniej uprawianych warzyw w naszym kraju. Fakt ten nie powinien nikogo dziwić, jeśli weźmiemy pod uwagę wartości odżywcze jakie zawiera to warzywo. Biorąc również pod uwagę ilość dostępnych odmian papryki, otrzymujemy warzywo, które odpowiednie będzie dla każdego. Papryka dobrze wpływa na wygląd cery, wzmacnia odporność, jak również pobudza krążenie krwi. Wszystko to sprawia, że polepsza samopoczucie. Papryka wspomaga także trawienie i jest bogatym źródłem błonnika oraz związków mineralny. Papryka to również źródło takich witamin jak B i C.
Oczywiście ilość wymienionych witamin może różnić się w zależności od odmiany, którą wybierzemy. Papryka żółta odznacza się np. bogactwem luteiny. Jako, że posiada słodki smak, świetnie sprawdzi się, jako składnik sałatek i kanapek. Świetnie smakuje także duszona na patelni. Kolejna z papryk, czyli zielona, polecana jest jako składnik diety osób, które planują zrzucić kilka kilogramów, odznacza się ona bowiem niską kalorycznością. Może ona także pochwalić się dużą ilością witaminy E, która wpływa korzystnie na wygląd skóry. Zielona papryka świetnie sprawdzi się jako składnik lecza. Dla tych, którzy wolą odmiany ostrzejsze, rozwiązaniem okaże się papryka chili. Ta odmiana chętnie stosowana jest, jako przyprawa. Odznacza się ona właściwościami antyrakotwórczymi. Odpowiada także za wytwarzanie hormonów szczęścia.
Papryka pomarańczowa, jest jedną z rzadziej spotykanych, ale równie cenionych. Ta odmiana również należy do gatunków dość do słodkich. Likwiduje ona wolne rodniki, jak również poprawia działanie wzroku. Świetnie sprawdzi się jako dodatek do każdego rodzaju potraw, jako składnik sałatek, zup, dodatek do mięs, sosów czy w końcu kanapek. Możemy ją również poddusić , upiec, usmażyć, czy w końcu zjeść na surowo. Jak widzimy możliwości jest wiele. O tym, w jaki sposób ją spożyjemy, zdecyduje zapewne ostatecznie to, na co będziemy mieli ochotę pod względem walorów smakowych.