Co jest potrzebne, aby zrobić konwersje roweru na elektryczny?

Z tego wpisu dowiesz się jakie elementy będą Tobie niezbędne, aby przerobić rower na e-bike. Dowiesz się również, za co odpowiada każdy z podzespołów roweru elektrycznego.
Każdy z niżej wymienionych elementów znajdziesz w naszych zestawach do konwersji:
Zestaw Rapid S500 City, Zestaw Rapid S1100 Medium, Zestaw Rapid S2100 Race, Zestaw centralny - Bafang
SILNIK ELEKTRYCZNY - montowany w przedniej lub tylnej osi koła.
STEROWNIK - odpowiada za oddawanie mocy na silnik, a więc określa przyspieszenie roweru.
WYŚWIETLACZ - z jego pomocą sprawdzisz parametry baterii oraz ustawisz poziom wspomagania.
MANETKA - urządzenie, które informuje sterownik, że chcemy przyśpieszać lub nie. Najlepsza jest kciukowa, ponieważ taka jest najbezpieczniejsza - nie odkręcimy jej przypadkowo.
BATERIA - składająca się z szeregowo lub równolegle połączonych akumulatorów litowo polimerowych lub litowo jonowych.
ŁADOWARKA - koniecznie dopasowana do napięcia naszej baterii.
WIĄZKA HERMENTYCZNA - wtyczki i gniazda do połączenia elementów ze sobą: głównie silnika, kontrolera, ładowarki, manetki itp.
KLAMKI HAMULCOWE - z czujnikiem jeżeli używamy hamulców mechanicznych lub magnetyczny czujnik hamowania jeżeli używamy hamulców hydraulicznych. Czujników/klamek używamy po to aby rozłączyć silnik i włączyć hamowanie rekuperacyjne czyli odzysk energii (jest to element opcjonalny).
CZUJNIK PAS - Czujnik kadencji lub inaczej PAS, określany jako Pedal Assistance System, jest obowiązkowym elementem w rowerach elektrycznych w krajach europejskich. Czujnik ten umożliwia automatyczne uruchomienie wspomagania silnikiem w chwili pedałowania.