Jaki silnik wybrać do swojego zestawu do konwersji?

Jaki silnik wybrać do swojego zestawu do konwersji?

Decyzja o zelektryfikowaniu roweru to jedno, ale wybór odpowiedniego silnika to zupełnie inna sprawa. Nie wszystkie silniki są takie same i odpowiedni wybór silnika może zależeć od różnych czynników, takich jak waga rowerzysty, topografia terenu, na którym planujesz jeździć, a także miejsce, w którym planujesz montować silnik. Ten poradnik pomoże Ci zrozumieć, jaki silnik najlepiej wybrać w określonych przypadkach dla trzech dostępnych zestawów: 500W, 1000W i 2000W.

Zestaw 2000W

Zestaw Race dostarcza tylko jeden silnik, a mianowicie S2100. Ten duży, bezprzekładniowy silnik jest przeznaczony do specjalnych zadań i jest jedynie możliwy do zamontowania z tyłu. Jego wybór jest idealny, jeśli szukasz niezawodnego silnika o wysokiej mocy, który poradzi sobie w trudnych warunkach terenowych.

Idealny dla:

  • Rowerzystów, którzy potrzebują dużej mocy do pokonywania trudnych tras i podjazdów.
  • Rowerzystów, którzy nie mają ograniczeń co do miejsca montażu silnika i mogą go zamontować z tyłu.
  • Rowerzystów, ważących więcej niż 100 kg.
Silnik S2100

Zestaw 1000W

Dla zestawu Medium do wyboru są dwa rodzaje silników: bezprzekładniowy S1100 i super lekki przekładniowy SL.

Silnik S1100 to solidny, bezprzekładniowy silnik, ważący ok. 5 kg, który zapewnia duże możliwości, ale jest możliwy do zamontowania tylko z tyłu roweru. Jest to dobra opcja dla osób poszukujących wydajności, ale niekoniecznie potrzebujące mocy modelu S2100 z zestawu Race.

Idealny dla:

  • Rowerzystów, którzy szukają wydajnego, bezprzekładniowego silnika.
  • Rowerzystów, którzy często pokonują podjazdy i potrzebują mocnego, ale niekoniecznie ultra mocnego silnika jak w zestawie Race.
  • Rowerzystów, którzy nie mają przeszkód w montażu silnika z tyłu roweru.
  • Rowerzystów, ważących do 100 kg.

Silnik SL to lekki, ale mocny silnik przekładniowy. Jest to dobry wybór dla rowerzystów o masie do 80 kg, którzy zazwyczaj poruszają się po płaskim terenie i nie muszą pokonywać ciężkich podjazdów. Silnik SL jest możliwy do zamontowania zarówno z przodu, jak i z tyłu, a jego waga to ok. 2,5 kg. Preferowany jest montaż z tyłu, ale w przypadku rowerów z bagażnikową baterią lub z biegami w tylnej piaście, montaż z przodu pomaga lepiej wyważyć rower.

Idealny dla:

  • Rowerzystów o masie do 80 kg, którzy jeżdżą głównie po płaskim terenie.
  • Rowerzystów, którzy cenią sobie lekkość sprzętu i chcą utrzymać niską wagę swojego roweru.
  • Rowerzystów korzystających z bagażnikowej baterii, gdzie montaż silnika SL z przodu pomaga w wyważeniu roweru.
  • Rowerzystów, którzy mają biegi w tylnej piaście lub inne przeszkody montażowe, które uniemożliwiają montaż silnika z tyłu.
Silnik S1100
Silnik SL Motor na przód

Zestaw 500W

Zestaw City obsługuje wyłącznie super lekkie silniki SL. Ten silnik jest przeznaczony do montażu zarówno z przodu, jak i z tyłu. Podobnie jak w przypadku zestawu Medium, zasady dotyczące preferowanego miejsca montażu są takie same.

Idealny dla:

  • Rowerzystów poruszających się głównie po miejskich terenach, gdzie wydajność silnika nie jest kluczowa.
  • Rowerzystów korzystających z bagażnikowej baterii, gdzie montaż silnika SL z przodu pomaga w wyważeniu roweru.
  • Rowerzystów o masie do 80 kg, którzy jeżdżą głównie po płaskim terenie.
Silnik SL Motor na tył

Podsumowując, wybór silnika do zestawu elektrycznego do roweru zależy od wielu czynników. Kluczowe jest zrozumienie różnic między dostępnymi silnikami i zestawami, a także dostosowanie ich do swoich indywidualnych potrzeb i preferencji. Mamy nadzieję, że ten poradnik pomoże Ci podjąć najlepszą decyzję.