Pomoc
1. KTÓRY ZESTAW WYBRAĆ?
City (500 W)
- Jazda rekreacyjna po płaskim terenie, bez dużych podjazdów
- Lekki silnik w przednim kole
- Łatwy montaż
- Sterownik w szynie baterii
- Prędkość do 35 km/h
- Idealny do rowerów z biegami w tylnej piaście czy "damek"
Medium (1000 W)
- Najbardziej uniwersalny zestaw w ofercie (sprawdzi się do miasta i w terenie)
- Silnik w tylnym kole
- Bardzo dobre przyspieszenie
- Prędkość do 50 km/h
- Oszczędność miejsca - sterownik w szynie baterii
- Hamowanie regeneracyjne
Race (2000 W)
- Najmocniejszy zestaw w ofercie
- Silnik w tylnym kole
- Świetne przyspieszenie
- Prędkość do 52 km/h
- Hamowanie regeneracyjne
2. CO WCHODZI W SKŁAD ZESTAWU?
- Silnik zapleciony w kole
- Sterownik
- Bateria z ładowarką 2A (jeśli wybrana)
- Adapter (jeśli zamówiono baterię)
- Wyświetlacz
- Manetka
- Czujnik PAS (na kwadrat i uniwersalny)
- Magnetyczny czujnik hamowania
- 1x Blokada obrotu osi (z wyjątkiem zestawu 500 W)
- Wiązka przewodów z wtyczkami hermetycznymi
- Opaski neoprenowe
- Zestaw narzędzi
- Instrukcja
3. PORÓWNANIE SILNIKÓW
250 W / 500 W
- Waga: 2,5 kg
- Przekładnie: tak
- Średnica: 14 cm
- Szerokość montażowa: 100 mm
- Szerokość magnesów: 30H
- Uzwojenie: 10T
- Mocowanie: przednie koło
1000 W
- Waga: 5,5 kg
- Przekładnie: nie
- Średnica: 24 cm
- Szerokość montażowa: 135-142 mm
- Maksymalne obciążenie: 30A
- Mocowanie tarczy hamulcowej: tak
- Mocowanie: kaseta
2000 W
- Waga: 6,1 kg
- Przekładnie: nie
- Średnica: 24 cm
- Szerokość montażowa: 135-145 mm
- Napięcie zasilania: 24V-120V
- Maksymalne obciążenie: 50A
- Mocowanie tarczy hamulcowej: tak
- Mocowanie: kaseta
4. CZY ZESTAW BĘDZIE PASOWAŁ DO MOJEGO ROWERU?
1000 W / 2000 W
- Ważne aby Twój rower miał ramę, w której koło mocuje się na haki.
- Jeśli jest sztywna oś z tyłu, niestety silnika nie da się zamontować. Zostaje tylko opcja na przednie koło.
- Jeśli Twój rower posiada sztywną oś z przodu i z tyłu - silnika nie da się zamontować.
- W Twoim rowerze jest kaseta max. 11-rzędowa. W przypadku rowerów z wolnobiegiem trzeba go wymienić na kasetę.
- Rozstaw tylnego widelca w rowerze to 135-142 mm (1000 W) i 135-145 mm (2000 W)
5. CZY SILNIKI SĄ PRZEKŁADNIOWE CZY BEZPRZEKŁADNIOWE?
Silniki 1000 W i 2000 W są silnikami bezprzekładniowymi, 500 W jest przekładniowy
6. JAK ODRÓŻNIĆ KASETĘ OD WOLNOBIEGU?
Wolnobieg to zespół zębatek na stałe zintegrowanych z mechanizmem zębatkowo-zapadkowym i nakręconych na piastę tylnego koła.
Kaseta rowerowa to rozwiązanie, które wyewoluowało z wolnobiegu. Mechanizm zapadkowy jest w nim ukryty w bębenku piasty.
7. CZY ZESTAW MOGĘ PRZEKŁADAĆ NA INNY ROWER?
Tak, montaż jest bezinwazyjny. Jeśli w przyszłości zmienisz rower, będziesz mógł przenieść zestaw na inny.
8. JAK DBAĆ O KOŁO Z SILNIKIEM?
Po przejechaniu pierwszych 50-200 kilometrów należy wykonać kilka czynności, które sprawią że dalsza jazda na E-bike’u będzie bezpieczniejsza i bezawaryjna. Niezastosowanie się do poniższych wytycznych może skutkować pękaniem szprych i rozcentrowywaniem się koła. Dodatkowo reklamacja takiego koła zostanie odrzucona.
Dopiero po niżej wymienionych czynnościach obręcz i szprychy naturalnie się ułożą i nie będzie kłopotów z kołem.
Kontrola naciągu szprych po 50 kilometrach
- Dociągnąć każdą szprychę o minimum ½ obrotu, czasem będzie to nawet półtora obrotu.
Kontrola naciągu szprych po 100 kilometrach
- Kontrola naciągu szprych po 100 kilometrach - dociągnąć szprychy o ¼ obrotu. Nawet jeśli szprychy nie wykazują oznak poluzowania.
Kontrola naciągu szprych po 200 kilometrach
- Kontrola naciągu szprych po 200 kilometrach - dociągnąć szprychy o ⅛ obrotu. Nawet jeśli szprychy nie wykazują oznak poluzowania.