Elektryczny fatbike, nowy napęd centralny i… ciekawostka

Elektryczny fatbike, nowy napęd centralny i… ciekawostka

Coraz częściej na ulicach miast możemy zauważyć rowery, które wyróżniają się swoimi masywnymi oponami. To tak zwane fatbike’i, czyli rowery, w których rolę amortyzatora przejmują właśnie te grube opony. Pytanie brzmi – czy rower ten można uczynić jeszcze lepszym i przekonwertować go na e-bike’a? Zdecydowanie tak!

Fatbike i jego szerokie opony stawiają większy opór podczas toczenia, dlatego podczas jazdy można się bardziej zmęczyć. Aby tego uniknąć, warto zastosować silnik elektryczny.

W fatbike’ach spotykamy się z dużo szerszym rozstawem tylnego widelca, z tego powodu nie pasuje do niego klasyczny silnik z zestawu Rapid S1100 czy S2100, gdyż jego oś jest zwyczajnie za krótka. Posiadamy jednak w ofercie zestaw dedykowany do fatbike’a – Rapid S2100F, który różni się wyłącznie silnikiem dopasowanym do tego rodzaju roweru.

Z takim elektrycznym fatbike’iem niestraszne będą wam piasek, śnieg czy innego rodzaju grząski grunt.

Nowy napęd centralny – Rapid MID250

Nowością w ofercie jest z kolei napęd, który montować można centralnie – Rapid MID250. Dzięki niemu nie musimy rezygnować z istniejących już w rowerze przerzutek, które pozostają do dyspozycji silnika. Dzięki temu możemy pokonać znacznie wyższe wzniesienia przy o wiele mniejszym wysiłku.

Moc znamionowa napędu Rapid MID250 to „legalne” 250W, choć spokojnie może on osiągnąć nawet 750W. Niewielka i lekka (ok. 3,5 kg) konstrukcja mieści w sobie zarówno silnik jak i kontroler, co sprawia, że na ramie roweru wystarczy zamontować wyłącznie baterie.

Dodatkową ciekawostką w napędzie centralnym Rapid MID250 jest czujnik momentu obrotowego, który w przeciwieństwie od czujnika PAS mierzy siłę nacisku na pedały. Oznacza to, że silnik przyspiesza tylko wtedy, kiedy my chcemy – naciskając mocniej pedały. Komfort jazdy w takim przypadku jest zdecydowanie lepszy.

Nowy napęd centralny montowany jest w przypadku, kiedy mamy problem z instalacją silnika na tylnej osi – np. kiedy nie mamy tam haków lub kiedy nie chcemy rezygnować z przerzutek w tylnej piaście.

Na koniec – ciekawostka!

Czy zastanawialiście się kiedyś, do czego służy ta nieużywana wtyczka hermetyczna w zestawach do konwersji? Jest to wyjście na… oświetlenie. Można podłączyć do niego dedykowaną lampkę LED-ową, która zasilana będzie bezpośrednio z baterii. Dodatkowo włączając lampkę, włączamy jednocześnie podświetlenie wyświetlacza.

Sprawdź również:

JAK ZAMONTOWAĆ BATERIĘ DO E-BIKE’A

JAK SPRAWDZIĆ, CZY BATERIA ZMIEŚCI SIĘ W RAMIE?