Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Jak zamontować magnetyczne czujniki hamowania?

2021-07-12
Jak zamontować magnetyczne czujniki hamowania?

Choć montaż zestawu umożliwiającego elektryfikacje roweru nie powinien stanowić problemu, to bardzo często kłopot sprawia montaż elementów magnetycznego czujnika hamowania. W poniższym wpisie przybliżę pokrótce, jak zrobić to prawidłowo.

Bardzo często czujniki magnetyczne instalowane są na hamulcach hydraulicznych lub na klamkomanetki, czyli wszędzie tam, gdzie nie jest możliwe zamontowanie klasycznych hamulców na linkę.

W jakim celu w ogóle stosuje się czujnik magnetyczny? Ma on na celu wysłanie do kontrolera sygnału, który wskazywać będzie, że rozpoczynamy hamowanie. Odłączane jest wtedy napięcie od silnika lub uruchamiane jest hamowanie regeneracyjne, pozwalające odzyskać część energii.

Sam czujnik magnetycznego hamownia składa się zaledwie z 3 elementów:

  • Właściwego czujnika wraz z wiązką zakończoną hermetyczną wtyczką;
  • Małego, okrągłego magnesu;
  • Kawałka taśmy dwustronnej.

Przed przystąpieniem do montażu warto odchylić klamkę hamulcową do wygodnej pozycji, ponieważ wszystkie elementy należy przytwierdzić na jej spodzie.

Następnie przystępujemy do podłączenia czujnika do odpowiedniej wiązki hermetycznej – trudno się tutaj pomylić, ponieważ są one oznaczone tym samym kolorem. Dodatkowym potwierdzeniem, że ten krok wykonaliśmy poprawnie będzie pojawienie się na wyświetlaczu symbolu hamowania. Zniknie on tylko wtedy, kiedy do czujnika zbliżmy magnes. Aktywacja czujnika odbywa się właśnie poprzez oddalenie magnesu, zatem w kolejnym kroku należy ustalić jego optymalne położenie.

Sztuka polega na tym, aby nawet delikatne naciśnięcie klamki hamulca powodowało aktywowanie czujnika. Przed przytwierdzeniem tego elementu oraz magnesu, warto przetestować kilka ustawień.

Po ustaleniu właściwej odległości, przystępujemy do montażu – odtłuszczamy powierzchnię pod dźwignią hamulca, przyklejamy czujnik na skraju nieruchomej części klamki, a magnes na ruchomej dźwigni, pamiętając o właściwej odległości. W razie czego istnieje możliwość delikatnej jej modyfikacji.

Po ustawieniu klamki hamulcowej w pozycji początkowej, pozostaje nam jedynie przetestowanie, czy prawidłowo zamontowaliśmy wszystkie elementy – naciskamy dźwignię i sprawdzamy, czy symbol hamowania pojawia się na ekranie.

W sytuacji idealnej symbol ten powinien wyświetlić się już w momencie delikatnego wciśnięcia klamki.

Dodatkowo możemy przy pomocy pilota zmodyfikować parametr C13, odpowiadający za siłę hamowania regeneracyjnego w skali od 0 do 5.Wartość 0 całkowicie wyłącza taki rodzaj hamowania, a wartość 5 oznacza jego maksymalną moc. Najbardziej optymalne ustawienie to okolice wartości 2 lub 3.

 

Pokaż więcej wpisów z Lipiec 2021
Zaufane Opinie IdoSell
4.78 / 5.00 41 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2023-01-24
Wszystko poszło ładnie i sprawnie napęd jak w opisie. Bardzo polecam.
2023-01-23
Zależało mi na czasie ( to miał być prezent ) przed zakupem system wskazywał termin za dwa dni , po złożeniu zamówienia i zapłaceniu ukazał się komunikat „ twoje zamowienie jest kompletowane , nie mamy wszystkiego czekamy na części „ . Najpierw dostałem informacje ze brak baterii , później ze nie mają folii bąbelkowej do pakowania :) Ogólnie napięta sytuacja , mi zależało na czasie a tu wszystko pod górkę . Finalnie obsługa stanęła na wysokości zadania , wszystko udało się złożyć na ostatnią chwile :) Dobry kontakt i pomocni ludzie ale …. Do dzisiaj także nie rozumiem dlaczego na silniku jest napisane 250 Wat a na ofercie ze to jest silnik 500 Wat ( tłumaczenie ze to moc nominalna jakoś do mnie nie trafia ) ale może tak jest , i tak się podaje moce w silnikach elektrycznych ( jestem laikiem ) . Przed zakupem proponuje dokładnie wypytać sprzedawcę o szczegóły , zapewne pomogą, ja zrobiłem to na wariata .
pixel