Jaki silnik elektryczny do roweru zapewni Ci wygodną i bezpieczną jazdę?

Jaki silnik elektryczny do roweru zapewni Ci wygodną i bezpieczną jazdę?

Chcesz przesiąść się na rower elektryczny? Wyposażone w jednostkę napędową jednoślady cieszą się obecnie ogromną popularnością. Jej moc stanowi wsparcie dla pracy nóg rowerzysty i pozwala na pokonywanie długich dystansów przy minimalnym wysiłku. Jaki silnik do roweru elektrycznego będzie najlepszy?

Rower elektryczny - jaki silnik wybrać?

Nie ma mowy o e-rowerze bez elektrycznego napędu. Poszczególne jednostki mogą jednak znacząco się od siebie różnić. Jaki model wybrać? Wiele zależy od częstotliwości oraz stylu jazdy, a także indywidualnych potrzeb rowerzysty. Podstawowe parametry, na jakie należy zwrócić uwagę przy wyborze silnika to jego moc oraz napięcie zasilające.

Do najbardziej popularnych na rynku modeli należą elektryczne rowery z napędem 250 W. Standardowe napięcie zasilające z kolei wynosi 36 V, choć w sklepach można znaleźć także liczne jednoślady z niższym lub wyższym napięciem (24 lub 48 V). Od parametrów silnika w dużej mierze zależy jakość jazdy oraz jej efektywność. Liczy się jednak także lokalizacja jednostki napędowej.

Jaki silnik do roweru elektrycznego? Lokalizacja w tylnej piaście

Silniki w rowerach elektrycznych montowane są w kołach lub centralnie. Jeśli zależy Ci na ekonomicznym wyborze, zdecyduj się na rower z silnikiem w tylnej piaście. Doskonałym przykładem jest elektryczny rower MTB Romet Rambler z zestawem Rapid 2000 W, który możesz znaleźć w naszej ofercie. To gwarancja doskonałej przyczepności oraz niskich strat mocy. Do jej przenoszenia nie jest bowiem wykorzystywany łańcuch. Takie rozwiązanie zyskało dużą popularność w elektrycznych rowerach miejskich oraz trekkingowych, znakomicie sprawdzając się na nierównych trasach.

Zastanawiasz się, jaki silnik do roweru elektrycznego będzie najlepszy? Decydując się na zakup modelu z napędem w tylnej piaście, nie musisz obawiać się poślizgu podczas szybkiej jazdy. Taki silnik pracuje niezwykle cicho, co nie pozostaje bez wpływu na komfort rowerzysty. To doskonały wybór zwłaszcza w przypadku nierównej, wyboistej nawierzchni.

Jaki silnik elektryczny do roweru? Motor w przedniej piaście

Myślisz o zakupie roweru elektrycznego z silnikiem w przedniej piaście? To dobry wybór zwłaszcza wtedy, gdy masz zamiar jeździć przede wszystkim po ulicach miasta. Dostępny w naszym sklepie rower miejski Romet Gazela z zestawem Rapid 500 W posiada zamontowany w przednim kole silnik oraz mocowaną na bagażniku baterię, zapewniającą zasięg do 100 km.

Do zalet tego rozwiązania należy zaliczyć nieskomplikowaną budowę oraz niski koszt zakupu, w porównaniu z pozostałymi modelami. Dodatkowo, silnik nie ogranicza funkcjonalności tylnego koła. Nie utrudnia również wymiany dętki. Dzięki hermetycznemu złączu, zdjęcie koła nie będzie dla Ciebie żadnym problemem. Stanowiąca idealną przeciwwagę dla napędu bateria zapewnia z kolei niezwykle korzystne rozłożenie ciężaru. Elektryczne rowery z silnikiem w przedniej piaście to idealny wybór na utwardzone, pozbawione ostrych podjazdów drogi.

Centralny silnik w rowerze elektrycznym

Poza rowerami elektrycznymi z silnikiem w tylnej lub przedniej piaście, w sklepach dostępne są także wyposażone w centralny napęd modele. Jeśli wybierzesz tę opcję, możesz spodziewać się komfortowej i wydajnej jazdy. Ciężar pojazdu jest bowiem odpowiednio rozmieszczony, co pozwala rowerzyście na montaż dodatkowego osprzętu, bez ryzyka przeciążenia. Elektryczne rowery z centralnym silnikiem posiadają niską podatność na uszkodzenia i rzadko ulegają awarii. Niestety, należą do najdroższych na rynku. Dodatkowo, ze względu na większe obciążenia łańcucha, wymagają zastosowania specjalnej ramy.

Jaki silnik do roweru elektrycznego wybrać? Twój wybór powinien być uzależniony od charakteru pokonywanych tras. Modele z centralnym napędem nie zawiodą Cię podczas ostrych podjazdów, sprawdzając się zarówno na utwardzonych, jak i nieutwardzonych drogach. Dużym atutem jest możliwość dostosowania w nich przekazywanego na tylne koło momentu obrotowego.

Jaki silnik do roweru elektrycznego? Przekładniowy czy bezprzekładniowy?

Jeśli zdecydujesz się na rower z silnikiem w tylnej lub przedniej piaście, masz do wyboru dwie opcje: BLDC lub przekładniowy model. Co je różni? Bezszczotkowy silnik prądu stałego, czyli BLDC posiada prostą, pozbawioną ruchomych elementów budowę, co przekłada się na jego niską awaryjność.  Silnik pracuje cicho. Posiada jednak spory ciężar.

Motor z przekładnią został wyposażony w zębatki, wprowadzające jego obudowę w ruch. Efektem są wyższe obroty i niezawodna praca także przy niewielkiej prędkości. Napęd przekładniowy zapewnia doskonałe przyspieszenie, lecz nie pracuje tak cicho, jak BLDC.

Czy wiesz już, jaki silnik wybrać do roweru elektrycznego? Weź pod uwagę nie tylko jego typ, ale także markę. Zaufaj sprawdzonym, słynącym z wysokiej jakości producentom. Mamy nadzieję, że ułatwiliśmy Ci zadanie. Pamiętaj, że swój tradycyjny rower możesz przeobrazić w elektryczny, montując w nim jeden z naszych zestawów, np. City Rapid 500 W.

Przeczytaj także:

JAKI ROWER ELEKTRYCZNY KUPIĆ? CZYM KIEROWAĆ SIĘ PRZY WYBORZE?

WIELKI TEST - CO LEPIEJ SPRAWDZA SIĘ W MIEJSKIEJ DŻUNGLI?