Decyzja o zelektryfikowaniu roweru to jedno, ale wybór odpowiedniego silnika to zupełnie inna sprawa. Nie wszystkie silniki są takie same i odpowiedni wybór silnika może zależeć od różnych czynników, takich jak waga rowerzysty, topografia terenu, na którym planujesz jeździć, a także miejsce, w którym planujesz montować silnik. Ten poradnik pomoże Ci zrozumieć, jaki silnik najlepiej wybrać w określonych przypadkach dla trzech dostępnych zestawów: 500W, 1000W i 2000W.
Zestaw 2000W
Zestaw Race dostarcza tylko jeden silnik, a mianowicie S2100. Ten duży, bezprzekładniowy silnik jest przeznaczony do specjalnych zadań i jest jedynie możliwy do zamontowania z tyłu. Jego wybór jest idealny, jeśli szukasz niezawodnego silnika o wysokiej mocy, który poradzi sobie w trudnych warunkach terenowych.
Idealny dla:
- Rowerzystów, którzy potrzebują dużej mocy do pokonywania trudnych tras i podjazdów.
- Rowerzystów, którzy nie mają ograniczeń co do miejsca montażu silnika i mogą go zamontować z tyłu.
- Rowerzystów, ważących więcej niż 100 kg.
Zestaw 1000W
Dla zestawu Medium do wyboru są dwa rodzaje silników: bezprzekładniowy S1100 i super lekki przekładniowy SL.
Silnik S1100 to solidny, bezprzekładniowy silnik, ważący ok. 5 kg, który zapewnia duże możliwości, ale jest możliwy do zamontowania tylko z tyłu roweru. Jest to dobra opcja dla osób poszukujących wydajności, ale niekoniecznie potrzebujące mocy modelu S2100 z zestawu Race.
Idealny dla:
- Rowerzystów, którzy szukają wydajnego, bezprzekładniowego silnika.
- Rowerzystów, którzy często pokonują podjazdy i potrzebują mocnego, ale niekoniecznie ultra mocnego silnika jak w zestawie Race.
- Rowerzystów, którzy nie mają przeszkód w montażu silnika z tyłu roweru.
- Rowerzystów, ważących do 100 kg.
Silnik SL to lekki, ale mocny silnik przekładniowy. Jest to dobry wybór dla rowerzystów o masie do 80 kg, którzy zazwyczaj poruszają się po płaskim terenie i nie muszą pokonywać ciężkich podjazdów. Silnik SL jest możliwy do zamontowania zarówno z przodu, jak i z tyłu, a jego waga to ok. 2,5 kg. Preferowany jest montaż z tyłu, ale w przypadku rowerów z bagażnikową baterią lub z biegami w tylnej piaście, montaż z przodu pomaga lepiej wyważyć rower.
Idealny dla:
- Rowerzystów o masie do 80 kg, którzy jeżdżą głównie po płaskim terenie.
- Rowerzystów, którzy cenią sobie lekkość sprzętu i chcą utrzymać niską wagę swojego roweru.
- Rowerzystów korzystających z bagażnikowej baterii, gdzie montaż silnika SL z przodu pomaga w wyważeniu roweru.
- Rowerzystów, którzy mają biegi w tylnej piaście lub inne przeszkody montażowe, które uniemożliwiają montaż silnika z tyłu.
Zestaw 500W
Zestaw City obsługuje wyłącznie super lekkie silniki SL. Ten silnik jest przeznaczony do montażu zarówno z przodu, jak i z tyłu. Podobnie jak w przypadku zestawu Medium, zasady dotyczące preferowanego miejsca montażu są takie same.
Idealny dla:
- Rowerzystów poruszających się głównie po miejskich terenach, gdzie wydajność silnika nie jest kluczowa.
- Rowerzystów korzystających z bagażnikowej baterii, gdzie montaż silnika SL z przodu pomaga w wyważeniu roweru.
- Rowerzystów o masie do 80 kg, którzy jeżdżą głównie po płaskim terenie.
Podsumowując, wybór silnika do zestawu elektrycznego do roweru zależy od wielu czynników. Kluczowe jest zrozumienie różnic między dostępnymi silnikami i zestawami, a także dostosowanie ich do swoich indywidualnych potrzeb i preferencji. Mamy nadzieję, że ten poradnik pomoże Ci podjąć najlepszą decyzję.