Rower elektryczny B'twin Elops 300 - 48V - 1000W

Rower elektryczny B'twin Elops 300 - 48V - 1000W

Rower B'twin Elops 300 to popularna i dobrze oceniana przez użytkowników damka przystosowana do jazdy miejskiej. Posiada stabilną stalową ramę, koła o rozmiarze 28'', szerokie siodło, opony o dużym przekroju z dodatkową ochroną przed przebiciem i hamulce szczękowe typu V-brake.

Akcesoriami, w które standardowo rower jest wyposażony są m. in.: bagażnik, przednie oświetlenie zasilane z dynama, błotnik, nóżkę i osłonę łańcucha.

Jest to jeden z nielicznych rowerów, przy konwersji którego przydadzą się umiejętności techniczne lub skorzystanie z usługi konwersji przez nasz lub inny serwis montujący zestawy Rapid.

Naszej klientce zależało na silniku bezgłośnym, bezprzekładniowym na tylne koło. Rower miał na jednym ładowaniu pokonać 50 km i dobrze radzić sobie ze wzniesieniami.

Wybraliśmy zestaw do konwersji 1000W model: Rapid S1000 W Medium i baterię bidonową o pojemności 14,5Ah - BG701.

Ze względu na nietypowy kształt ramy konwersja tego roweru była pewnym wyzwaniem.

Pierwszym wyzwaniem było zamontowanie baterii na ramie. Efektownie wyglądające zakrzywienia elementów ramy uniemożliwiły standardowy montaż baterii. Nie chcieliśmy dociążać tyłu roweru, więc zrezygnowaliśmy z opcji montażu akumulatora na bagażniku.

Jedynym miejscem montażu była rura podsiodłowa, ale w takim przypadku nie było by możliwości całkowitego obniżenia siodełka, a takie rozwiązanie nie wchodziło w grę.

Rozwiązaniem, jakie zaproponowaliśmy był montaż szyny baterii na dodatkowym aluminiowym profilu przymocowanym do ramy.

Dzięki tej metodzie uzyskaliśmy miejsce na ukrycie przewodów. Dodatkową zaletą była większa powierzchnia styku co pozwala jeszcze lepiej odprowadzać ciepło ze sterownika umieszczonego w szynie baterii.

Kolejne wyzwanie to brak przestrzeni na montaż czujnika PAS (w tym przypadku: na kwadrat). Czujnik zamocowaliśmy więc w osłonie łańcucha.

Konieczne było wykonanie niewielkiego otworu w mocowaniu osłony.

Trzecim wyzwaniem był montaż koła z silnikiem w nietypowych hakach (haki nie są proste - mają uskok). Montaż koła zajął chwilę dłużej niż podczas standardowej konwersji, ale z efektu końcowego jesteśmy zadowoleni:


Parametry przekonwertowanego roweru:

  • Prędkość max: ~55 km/h
  • Napięcie baterii: 48V
  • Realny zasięg: (czekamy na feedback)

Podzespoły użyte do konwersji:

  • zestaw Rapid 1000W medium
    • czujnik PAS: kwadrat
    • hamulce: czujnik hamowania
  • bateria: bidonowa 48V - 14,5 Ah (~700 Wh)
    • montaż baterii na profilu aluminiowym

Waga roweru przed konwersją: 17 kg
Waga roweru po konwersji (z baterią): 28,5 kg

Ocena montażu:

Łatwość montażu: średni (przydadzą się umiejętności techniczne lub wykonanie konwersji w serwisie).

Możliwe utrudnienia podczas montażu:

  • Brak miejsca na baterię bidonową. Konieczność wykonania własnego mocowania np. profil aluminiowy pod szynę baterii.
  • Brak miejsca na montaż czujnika PAS. Czujnik został zamontowany w osłonie.
  • Nietypowe haki - niestandardowy montaż koła z silnikiem.

Nasze uwagi:

  • W tym rowerze dużo prostsze było by zamocowanie silnika centralnego o nieco mniejszej mocy i zamieszczenie baterii na bagażniku.
  • Montaż silnika przekładniowego np. Rapid M1100SL pozwoliłby odciążyć konstrukcję o ponad 2 kg, a mniejsza oś dała by się łatwiej zamontować w hakach.
  • Sugerujemy wymianę standardowych hamulców z tego modelu roweru na mocniejsze.

Rower elektryczny z zestawem 1000W na miejskiej ramie zawsze budzi respekt ;)

 

Sprawdź inne nasze wpisy:

PORÓWNANIE ZESTAWU DO KONWERSJI NA E-BIKE – 1000 W VS 2000 W

JAK ZAMONTOWAĆ MAGNETYCZNE CZUJNIKI HAMOWANIA?