Czy w e-bike’u warto stosować blokadę obrotów silnika?

Czy w e-bike’u warto stosować blokadę obrotów silnika?

W jakim celu stosowane są blokady obrotów silnika w rowerach elektrycznych? Czy jest to w ogóle konieczne? O tym opowiemy sobie w dzisiejszym materiale!

Silniki do e-bike’ów montowane są w hakach tylnych widełek. Podczas jazdy w jednym kierunku – zgodnie z zasadami fizyki – oddziałuje siła między hakiem a osią roweru w kierunku przeciwnym. W tradycyjnych, nieelektrycznych konstrukcjach haki nie są przystosowane do przyjęcia tej siły – szczególnie jeśli decydujemy się na zamontowanie silnika o dużej mocy. Wtedy właśnie przydaje się blokada obrotów, będąca wzmocnieniem haków rowerowych.

Zamontowanie tego elementu nie jest wymagane, nie sprawia on też, że rower staje się szybszy, jednak pozwalają one uniknąć sytuacji, w której haki zostaną uszkodzone.

Jak zainstalować blokadę obrotów silnika w rowerze? Zobacz poniższy film, w którym proces ten został dokładnie pokazany i omówiony:



Sprawdź również:JAK DZIAŁA ROWER ELEKTRYCZNY?

ABC SILNIKÓW ELEKTRYCZNYCH DO ROWERU - PRZEKŁADNIOWY CZY DIRECTDRIVE?

JAK DZIAŁA ROWER ELEKTRYCZNY?