Zima wreszcie znika z horyzontu, a to oznacza jedno - rozpoczyna się sezon rowerowy, a także - e-bike'owy! Nie bez przesady możemy obecnie mówić o prawdziwej elektromobilnej rewolucji. Zwiastunem zmian są najnowsze informacje pochodzące z Holandii.
Kraj wiatraków, rowerów i... e-bike'ów!
Okazuje się, że mieszkańcy tego kraju w zeszłym roku wydali ponad 1 miliard euro na zakup rowerów tradycyjnych, jednak o wiele ciekawszą informacją jest fakt, że po raz pierwszy sprzedaż e-bike'ów przekroczyła sprzedaż klasycznych jednośladów - na elektryki wydano ponad 800 milionów euro!. Spośród ponad miliona wszystkich rowerów kupionych w Holandii, 40% stanowiły rowery z silnikami elektrycznymi - wskazuje raport organizacji RAI oraz BOVAG. Wiadomość jest o tyle zaskakująca, że jeszcze w 2011 roku elektryki stanowiły jedynie 15% wszystkich zakupionych w Holandii rowerów - w okresie od 2017 do 2018 rynek urósł aż o 9%!
E-bike dla każdego
Organizacja, która zaprezentowała przedstawione wyżej wyniki sprzedaży wskazuje, że rowery elektryczne stają się obecnie czymś normalnym - nikogo nie dziwi już widok szybko jadącego rowerzysty, sporadycznie pedałującego. Dodatkowo, według autorów raportu, rowery z silnikiem elektrycznym są kupowane nie tylko przez młodych, pragnących wrażeń cyklistów - e-bike trafia do niemal każdej grupy wiekowej.
Wynika to z faktu, że występuje wiele rodzajów elektryków - od e-rowerów górskich, jednośladów dla kurierów miejskich czy rowerów cargo, dzięki którym rodzice mogą wozić swoje pociechy. E-bike stanowi też doskonałą formę aktywności dla osób starszych.
Spośród rowerów elektrycznych dostępnych w sklepach - czyli gotowych konstrukcji, których ceny mogą czasem negatywnie zaskoczyć - można zainteresować się również tak zwanymi zestawami do konwersji. W ich skład wchodzą najważniejsze elementy takie jak silnik czy kontroler, które pozwalają na przerobienie niemal dowolnego roweru na e-bike. Ogromną zaletą takiego rozwiązania jest nie tylko o wiele niższa cena, ale także fakt, że w każdej chwili można zestaw zdemontować, powracając do klasycznego jednoślada.
Zainteresowanie e-bike'ami w Holandii może wzrosnąć jeszcze bardziej w kolejnym roku, kiedy to w życie mają wejść nowe przepisy, zachęcające pracodawców do wypłacania pracownikom 19 eurocentów za kilometr jeśli zdecydują się oni dojechać do pracy rowerem, zamiast samochodem. W przypadku większych odległości podróż e-bikeiem może być znacznie szybsza i przyjemniejsza.
Sprawdź także:
STACJE ŁADOWANIA ROWERÓW ELEKTRYCZNYCH
PIERWSZA SERIA WYŚCIGÓW NA ROWERACH ELEKTRYCZNYCH